Rämö Jarmo
Vesihuoltojohtaja
Hallinto
Vesihuollon asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista ilmenee, että Riihimäen Veden asiakkaat ovat tyytyväisiä vesihuoltopalveluihinsa kaikilla tutkituilla osa-alueilla. Riihimäen Veden asiakkaita pyydettiin arvioimaan veden laatua, jakelua, vesilaitoksen palvelua ja viestintää.
Kyselyn tulosten perusteella Riihimäen Veden asiakastyytyväisyys on kaikilla osa-alueilla verrokkikuntien keskiarvoa parempi. Tyytyväisyys Riihimäen Veden tuottamiin vesihuoltopalveluihin on parantunut entisestään edeltäviin vuosiin verrattuna.
Asteikolla 4–10 asiakkaiden antama arvio veden laadusta oli 9,35, arvio veden jakelusta 9,25, vesilaitoksen palvelusta 8,62 ja viestinnästä 8,39. Kokonaisarvosana oli 8,88, kun saman kokoluokan laitoksilla se on keskimäärin 8,75.
Tutkimuksen yhtenä osa-alueena asiakkaita pyydettiin arvioimaan haitan aiheutumista vesihuollon häiriötilanteista. Tähän liittyen 26 %:lla vastaajista oli ollut viimeisen vuoden aikana veteen liittyvä häiriötilanne. Heistä suurin osa (88 %) ilmoitti, että vesikatkoksista ei ollut aiheutunut merkittävää haittaa.
Riihimäen Vesi ilmoittaa pääasiallisesti tekstiviestillä vesihuollon ennakkohuolloista ja häiriöistä. Vastaajista 79 % toivoo myös tulevaisuudessa saavansa tiedon häiriötilanteesta tekstiviestillä. Loput vastaajista ilmoitti haluavansa tiedon jollakin muulla tavalla.
Asiakastyytyväisyyskyselyyn haastateltiin kaikkiaan 235 asiakasta. Tutkimus toteutettiin kesä-elokuussa. Tutkimuksen kohderyhmän muodostivat kunkin vesilaitoksen toiminta-alueella asuvat 25–74-vuotiaat. Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus Oy.
Vesihuoltojohtaja
Hallinto
Kategorioiden arkisto: Tiedotteet
Avainsanat: Asiakkaalle , Toiminta ,
Kaikki artikkelit: Tiedotteet